Mou knihu si můžete pořídit ZDE

Zbavuji se některých věcí: knihy, učebnice, oblečení, šperky... Pokud byste měli zájem: ZDE

Vrátila jsem se z dovolené z Francie. Projela jsem spoustu měst, čeká vás seriál o Francii, začne vycházet na začátku září.
Snad se mi i podaří nahrát fotky z mého studijního roku ve Francii!

Máte jakýkoliv dotaz, kritiku, pochvalu? SMĚŘUJTE NA: all-is-magic@seznam.cz Podmínky dotazů ZDE. - Pokud svůj dotaz položíte do komentářů, může se stát, že jej přehlédnu!!
Chcete přiložit ruku k dílu? - zde

Jídlo "na krásu"

22. října 2012 v 11:09 | Adri |  Léčivé potraviny
Může mít náš dnešní oběd vliv na to, jak budeme zítra vypadat? Podle odborných studií ano, správné složení jídelníčku totiž pomáhá zlepšit stav pokožky a umí zpomalit i stárnutí organizmu.

Podle průzkumů by většina žen chtěla zhruba o osm let mladší, přitom ale šest ze sedmi žen nechce podstupovat žádné intenzivní omlazující zákroky. Existuje ale i jiný způsob, jak si spolehlivě ubrat pár let? Naštěstí ano - speciální jídelníček.


První anti-aging dieta vznikla před více než deseti lety. Její autor, americký dermatolog Nicholas Perricone, tehdy radil jíst tuny lososa, který je bohatý na omega-3 mastné kyseliny a astaxanthin, tedy látky zlepšující stav pokožky. Od té doby se ale kvůli novým poznatkům mnohé změnilo a se zaručenými návody, jak díky jídlu zastavit čas, se roztrhl pytel.
Většina omlazujících jídelníčků staví na "barevném" jídle a doporučuje konzumaci zralého ovoce, zeleniny, bylinek a koření. Zdraví (a kráse) prospěšné jsou i zelený čaj, červené víno a tmavá čokoláda. Výrazné barvy totiž znamenají vysoký obsah výživných látek.
To, co jíme, ovlivňuje nejen naší váhu, ale také zdraví, zdravé tělo znamená i lepší vzhled pokožky. A naopak. Třeba studie americké Yale University dokázala, že čím hlubší vrásky člověk má, tím jsou jeho kosti křehčí, což je zčásti způsobeno nevhodnou stravou. Čím tedy své tělo nakrmit, abychom zpomalili jeho stárnutí? Zkuste "omlazující menu" podle odborníků.


Dieta zdravých genů
Správně zvolená strava je podle doktora Perriconeho skutečným elixírem mládí. Autor věří, že takzvané fytonutrienty v potravě vyvolávají v buňkách těla stres, čímž se aktivují jejich ochranné geny, a díky tomu lépe odolávají procesu stárnutí.
Jak na to: Strava s nízkým obsahem sacharidů se skládá převážně z ovoce, zeleniny, bylinek a koření, zejména kurkumy a skořice. Důležitou součástí jídelníčku je i lesní ovoce a řeřicha, povolená je i kvalitní hořká čokoláda a sklenka červeného vína. Dále ryby, zejména losos, kvalitní bio maso (kupované nejlépe přímo od farmářů!!) luštěniny, oves a ječmen.
Mínusy: Jedná se o poměrně striktní dietu bez obsahu jednoduchých cukrů.
Tipy:
- Jezte sýry v biokvalitě, s vyšším obsahem vtitáminu K, důležitého pro zdravé kosti.
- Dbejte na dostatečný přísun omega-3 mastných kyselin, které najdete v rybách, ale také v semínkách chia (k dostání v prodejnách zdravé výživy).
- Pokud nemáte rádi brokolici, zkuste řeřichu, která obsahuje stejné látky chránící před rakovinou.
- Více v knize Dr.Nicholas Perricone: Forever young


Jeskynní menu
Jídelníček podle profesora Arthura De Vany je založený na stravě té, kterou naši předci konzumovali před čtyřmi tisíci lety. Slibuje více energie, delší život, minimum nemocí a úbytek váhy.
Jak na to: Strava s minimem cukrů a škrobů je podobná u nás známé "paleolidě". Skládá se z jedné třetiny vařené zeleniny, z třetiny syrové a z třetiny masa nebo ryb. Můžete přidat také ovoce, ale nikdy ne ořechy nebo brambory. Žádné mléko, občas je povolen jogurt nebo sýr.
Mínusy: Protože velkou část jídelníčku tvoří maso, není tato dieta vhodná pro vegetariány.
Tipy:
- Zvyšte příjem čerstvých potravin. Za ideální oběd považuje profesor De Vany velkou porci zeleninového míchaného salátu s avokádem a krevetami nebo grilovaným kuřetem.
- Nenechávejte zbytky. Maso a zeleninu můžete sníst další den k snídani.
- Jednou týdně vynechejte jídlo nebo alespoň nahraďte klasickou večeři trochou masa se zeleninou. Půst je podle odborníků omlazujícím prostředkem.
- Více v knize Arthur De Vany: The new Evolution Diet



Přirozená strava
Příjem výživných látek z přirozených přírodních zdrojů je podle Andrewa Weila to nejdůležitější. Tato dieta, ideální pro vegetariány a milovníky cukru, má pozitivní vliv na zdraví a redukuje riziko nemocí spojených se stárnutím.
Jak na to: Celkový příjem kalorií byl měl být ze 40-50% komplexních sacharidů (celozrnné potraviny, fazole, sladké brambory, avšak ne moučná jídla), 30% tuků (avokádo, ořechy, olivový olej) a z 20-30% bílkovin (hlavně ryby, jogurt). Omega-3 mastné kyseliny doplňte lněnými semínky nebo rybím olejem.
Mínusy: Bio a celozrnné potraviny nejsou zrovna levné, tahle dieta se poněkud podraží.
Tipy:
- Vsaďte na přírodní ochucovadla, jako je skořice, česnek, zázvor nebo kurkuma, která obsahují vysoký podíl antioxidantů.
- Pijte bílý čaj. Je jemnější než zelený a obsahuje i více výživných látek.
- Jezte více asijských hub, třeba šiitake. Mají pozitivní vliv na imunitu.
- Více A.Weil: Healthy Aging

zdroj - časopis Marianne
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 
"Přijmout absolutní zodpovědnost za svůj život, tedy za vše, co se k mém životě objeví, znamená uznat, že vše kolem mne je mým vlastním výtvorem."

"Neexistuje osud, který člověka ovládne, ať udělá cokoliv. Osud je moc, která člověka ovládne, když neudělá nic."