Mou knihu si můžete pořídit ZDE

Zbavuji se některých věcí: knihy, učebnice, oblečení, šperky... Pokud byste měli zájem: ZDE

Máte jakýkoliv dotaz, kritiku, pochvalu? SMĚŘUJTE NA: all-is-magic@seznam.cz Podmínky dotazů ZDE. - Pokud svůj dotaz položíte do komentářů, může se stát, že jej přehlédnu!!
Chcete přiložit ruku k dílu? - zde

Nazca - přistávací plocha mimozemšťanů?

29. března 2013 v 11:55 | Adri |  Záhady
V Jižní Americe v Peru mezi tichomořským pobřežím a Andami leží náhorní plošina jménem Nazca. Když nad touto krajinou začala kroužit první letadla, piloti odhalili záhadné čáry a gigantické obrazce na zemi. Zhotovitele stály značnou námahu. Každý příkop byl vykopán do hloubky 20-30cm a z obou stran zesílen kamennou zídkou. Pod povrchem tmavě zbarvenou horninou se objevil světlý pískovcový nebo vápenný podklad, který obrazcům dodal kontrastní vzhled. Když u nich člověk stojí, vypadají jako obyčejné kanály, ale teprve z výšky několika set metrů je vidět, co znázorňují.

Na náhorní plošině se nachází přes 300 obrazců o rozměrech až několika desítek metrů. Kromě čar a geometrických těles je zde možné najít pavouky, hmyz, ptáky, stromy, ještěrky, ryby, psy, kaktusy, opice a dokonce i lidi. Ale možná to lidé nejsou, protože vypadají velmi zvláště - jako mimozemšťané. Všechny tyto obrazce jsou hodně staré. Nejstarší pocházejí z doby před více než 2 000 lety, a přesto se zachovaly v dokonalém stavu. Určitě právě proto, že v této oblasti vůbec neprší. Indiáni, kteří je zhotovili, určitě neznali letadla. Odkud tedy mohli vědět, jak jejich obrazce vypadají z velké výšky? A především - pro koho je dělali a k čemu sloužily? A byli to nakonec opravdu Indiáni, kdo je zhotovili?
Existují různé teorie o účelu vzniku těchto neobyčejných obrazců. Asi nejčastěji se objevuje vysvětlení, že obrazce měly rituální náboženský význam a sloužili jako prostředek komunikace s nadpozemskými bohy. Jiná teorie tvrdí, že jde o zbytky zavlažovacího systému, ovšem už neobjasňuje, proč jsou kanály uspořádány do tvarů rozličných zvířat. Další teorie hovoří o mimozemském původu obrazců - údajně je měli vytvořit návštěvníci z kosmu, nebo měly sloužit jako znamení pro mimozemšťany, aby přistáli na Zemi.
Existují i jiné, přízemnější vysvětlení. Prokázalo se, že většina záhadných čar ukazuje body východu a západu nejjasnějších hvězd, Měsíce a Slunce ve dnech slunovratu a rovnodennosti. Jeto tedy jakýsi kalendář. A zároveň i mapa oblohy, na které jsou souhvězdí zobrazovaná jako obrázky zvířat, rostlin a věcí. Díky tomu Indiáni věděli, že když se slunce objeví nad určitou čarou, je třeba zasít nebo zahájit žně.
Kresby na náhorní plošině jsou opravdu obrovské. Například pavouk má 80metrové nohy a kondor rozpětí křídel až 120 metrů. Ještěrka měří 180 metrů a opice 108 metrů.
Přesto tyto záhadné obrazce vzbuzují hodně pochybností. Copak tito lidé neznali lepší a jednodušší metodu na zhotovení kalendáře? A proč vynakládali tolik úsilí na nakreslení obrazců, které sami nebyli schopni nikdy spatřit? Anebo snad mohli...?

V roce 1951 byl objeven první ze stovek rytých obrazců v oblasti Nazky. Při přeletu nad plochou horskou kupou rozpoznal archeolog Paul Kosok obrovský obraz ptáka, odrážející se jako světlá obrysová kresba na tmavé půdě.

Podívejme se tedy trochu blíž, jak byly obrazce odhaleny, abychom tak měli větší šanci přijít na to, kdo za těmito obrazci stojí. Při prozkoumávání starých zavodňovacích systémů Inků narazil roku 1941 americký archeolog Paul Kosok na geometrické vzory, které vyvstaly na světlé půdě až po odstranění horní tmavohnědé vrstvy. Teprve když vědec pozoroval terén z letadla, odhalily se před jeho zrakem gigantické krajinné malby. Vedle vyobrazení zvířat objevovali archeologové postupně převládající počet geometrických vzorů, jenž působí jako přistávací dráhy letiště.
Když Paul Kosok přenášel čáry a obrazce ve zmenšeném měřítku na papír, učinil senzační objev: večer o letním slunovratu - na jižní polokouli je to 21. prosinec - zašlo slunce za obzor přesně na konci jedné dlouhé vyryté čáry. A tímto se odstáváme k teorii, která praví, že obrazce slouží jako obrovský kalendář, nebo měly ukazovat souhvězdí. K tomuto předpokladu se připojila i německá matematička archeoložka dr. Maria Reichová (1903-1998), která zkoumala čáry po desítky let a jako první bojovala za to, aby byly vůbec prehistorické kresby hodné ochrany. Tato vědecká pracovnice zasvětila od poloviny čtyřicátých let svůj život zkoumání kreseb v Nazce. Podle jejich poznatků si jejich tvůrci napřed předkreslili linie a piktogramy v malém měřítku, aby je pak přenesli ve velkém do terénu. Museli při tom přemístit desetitisíce tun kamení. Také jako první vyměřila až tři sta metrů velké nazcanské obry a blíže prozkoumala astronomickou orientaci geoglyfů (kamenných kreseb)
Nyní se provádějí přesné počítačové výpočty, které simulují kyvadlový pohyb zemské osy v průběhu staletí. Mohly by nejen objasnit přesnou podobu vzniku vyrytých obrazců, ale také odpovědět na tolik diskutovanou otázku, zda jde v případě Nazky o astronomický komplex.
Výzkumy také ukazují na datum vznik obrazců, nejčastěji právě míří mezi roky 300př. Kr. a 900 po Kr. - toto období se označuje jako nazcanská kultura.

Vědci se dohadují, jak se původním obyvatelům povedlo vytvořit bez technických pomůcek složité figury, jako je například tato opička se spirálovým ohonem.

Historik Jim Woodman se domnívá, že Inkové byli schopni stavět horkovzdušné balony, v jejichž gondolách vypouštěli k slunci své mrtvé kmenové předáky. Tato teorie, vypadající na první pohled pošetile, se opírá o malby dochované na hliněných nádobách a keramických dlaždicích nazcanské kultury zobrazující předměty, které by mohly být balony a v nazcanských hrobech se nalezly tkaniny, které svou hustotou, lehkostí a odolností dokonce předčí moderní materiály na výrobu horkovzdušných balonů. Členové spolku International Explorer z Floridy postavili z materiálů napodobujících staré látky balon, který dosáhl výšky devadesáti metrů, než se zřítil do moře. Tím se potvrzuje teorie, že autoři obrazců jsou opravdu samotní Inkové. Důkazem také mohou být velké kruhové ohňové jámy se zčernalými kameny, které se nalezly na koncových bodech mnoha čar a mohly sloužit jak o startovací rampy při zahřívání vzduchu v balonech.

V roce 1944 byly zemní kresby zařazeny na seznam kulturního dědictví UNESCO. Protože je ohrožuje znečištění ovzduší jako narůstající turistika, snaží se je archeologie uchovat aspoň v digitální formě.

Ještě ve vysokém stáří a téměř slepá zabývala se Marie Reichová zemními kresbami. Když v roce 1998 zemřela, byla už jednou z nejznámějších osobností Peru. Do Peru poprvé zavítala v roce 1932.

Na konec se pojďme podívat na teorie, které zapojují do tvorby obrazců mimozemské civilizace. Jako první vyslovil tuto teorii Erich von Daniken a to s tím, že čáry v Nazce jsou přistávací dráhy mimozemských návštěvníků.
"AAS - Badatelská společnost pro archeologii, astronautiku a SETI" (Search for Extraterrestrial Intelligence, Pátrání po mimozemské inteligenci) - vychází z toho, že mimozemští astronauti si vybudovali v liduprázdné rovině Nazky dvě přistávací plochy pro svá vesmírná plavidla operující v blízkosti země. Po jejich odletu do hvězdných světů přály si kmeny, jež tam žily předinckých dobách, aby se bozi vrátili, a postavili nové linie, orientované přesně podle pevných hvězd. Na později vyrytých obrazcích vznikly vedle bizarního zvířecího světa i obrysy tvorů podobným lidem se sovíma očima a s věncem paprsků, jež měly připomínat hvězdné návštěvníky.
Spisovatel Erich von Daniken odhalil vedle už známých piktogramů obrovskou šachovitou strukturu, skládající se z příčných a podélných čar a zformovanou jako oblouk plný morseových značek. Kromě toho vysledoval Daniken z velké výšky kruhové objekty, v jejichž středu se nalézající čtverce a obdélníky. Na rozdíl od známých obrazců zvířat a lidí považuje své objevy za vizuální přistávací systém, nebo za poselství v bizarním kódu.

zdroje - kniha Tajemství západu
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Lort dort Lort dort | 29. března 2013 v 14:29 | Reagovat

Kvalitní článek. Odkud jsi čerpala?

2 all-is-magic all-is-magic | E-mail | Web | 29. března 2013 v 16:39 | Reagovat

[1]: Z časopisu Witch (ano, zní to šíleně ale je to tak - vyhazovala jsem právě staré časopisy, které jen zabíraly místo) a z knihy Enigma, Tajemství západu.

3 P. Bloody P. Bloody | Web | 3. dubna 2013 v 19:22 | Reagovat

Zdravíčko, snažila jsem se najít tu zprávu autorovi, ale neuspěla jsem - nerada to cpu pod článek, nicméně jsi se tázala, z kterého poddolovaného města jsem vzešla, a tak považuji za milou povinnost přiznat kladenskou příslušnost - a jestli se u nás v Jágrově nacházíš ještě nyní, přeji hodně zdaru a pozdravuj tam :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 
"Přijmout absolutní zodpovědnost za svůj život, tedy za vše, co se k mém životě objeví, znamená uznat, že vše kolem mne je mým vlastním výtvorem."

"Neexistuje osud, který člověka ovládne, ať udělá cokoliv. Osud je moc, která člověka ovládne, když neudělá nic."