Mou knihu si můžete pořídit ZDE

Zbavuji se některých věcí: knihy, učebnice, oblečení, šperky... Pokud byste měli zájem: ZDE

Máte jakýkoliv dotaz, kritiku, pochvalu? SMĚŘUJTE NA: all-is-magic@seznam.cz Podmínky dotazů ZDE. - Pokud svůj dotaz položíte do komentářů, může se stát, že jej přehlédnu!!
Chcete přiložit ruku k dílu? - zde

Lucidní snění aneb zbavte se nočních můr

31. května 2013 v 11:22 | Adri |  Astrální cestování
Abyste měli průzračné sny tj. abyste astrálně cestovali, musíte si naprogramovat spoušť, která vám umožní uvědomit si, že sníte, a tak nad vším získat kontrolu - učinit to průzračným, od toho název průzračné sny.

Věřte tomu nebo ne, ale i podle některých předních vědců je lucidní snění skutečně možné. Americký neurochirurg John Allan Hobson (*1933) předpokládá, že člověk si může své snění uvědomit díky dorzolaterální prefrontální kůře mozkové (je nejblíže boční straně mozku nejdéle od čela). Ta je deaktivována během spánkové fáze REM (rychlé pohyby očí), kdy se nám zdají ty nejbarevnější sny. Během druhé fáze nonREM, kdy spíše myslíme, než sníme, je však tato kůra aktivní. Existuje mnoho případů, kdy se lidé trpící nočními můrami se naučili rozpoznat, kdy spí a díky tomu změnit svůj sen v něco konstruktivního.


Stephen LaBerge tvrdí, že v určitých případech lze lucidní snění použít pro léčení, případně zlepšení fyzického zdraví. Všeobecně je známo, že pokud pacienti mají pozitivní představy, dobrou mysl a chuť do života, mohou snáze překonat fázi léčení. Proto někteří lidé používají lucidní snění pro překonání strachu, obav, snížení sociálního nebo sexuálního napětí, dosažení větší sebedůvěry nebo také pro zlepšení svého fyzického zdraví různými představami o svém těle. Stephen LaBerge dále tvrdí, že lucidní snění lze využít přímo v léčebném procesu, například při obnově neuromuskulární funkce poškozených končetin atd. Lidé se mohou lépe a dříve uzdravit z úrazů nebo nemocí, protože v lucidních snech překonávají svá fyzická omezení.

Ze začátku je zapotřebí trpělivost, pevné odhodlání a odvaha.

Nejlepší způsob uvědomění si snu se provádí tak, že přestanete s tím, co právě děláte a ověříte si stupeň reality vaši situace. To se dá snadno zařídit. - Položte si otázky: "je tohle normální situace nebo je na ni cosi zvláštního?" nebo "můžu létat?" A pokuste se vznést do vzduchu.
Můžete i zkusit zavřít oči. - To je zrada, neboť v astrální formě nemůžete zavřít oči. Tyto kontroly se musí stát zvykem, aby měly nějaký účinek.

SEZNAM NEJÚČINĚJŠÍCH TESTŮ REALITY:
1. Zkoumejte své okolí, zda se v něm neobjeví něco, co by tam logicky nemělo být. Zeptejte se, zda by se to mohlo odehrát ve vašem běžném životě. Hledejte rozpory.
2. Test čtení - Toto je jeden z nejspolehlivějších testů. Prostě se rozhlédněte kolem a najděte něco na čtení. Poté, co si to přečtete, podívejte se někam jinam, vraťte se k textu a přečtěte ho znovu. Jestliže sníte, text nebo čísla se obvykle změní po několika takových pokusech. Může být zkomolený, může se úplně změnit, popřípadě nezůstane stejný ve chvíli, kdy ho budete číst. Cokoli, co obsahuje nějaká psaná písmena, bude fungovat - kniha, směrová tabule, adresa. Mnoho lidí používá číslice na digitálních hodinkách.
3. Test létání nebo levitace. Zjistěte, jestli jste schopni vzlétnout. Pokud nemůžete létat, zkuste levitovat nebo klouzat těsně nad zemí. Můj nejoblíbenější test :) Jediná nevýhoda testu létání tkví ve skutečnosti, že v některých případech i přes neúspěch při pokusech o létání můžete přece jen snít. Nezapomeňte požívat tento test v kombinaci s ostatními, samozřejmě pokud nebude pozitivní, což ve většině případů je.
4. Test vypínače. Najděte vypínač a zapněte a vypněte světlo. Pokud nefunguje, je zde šance, že máte sen. Nebo že je na čase vyměnit žárovky.
5. Test paměti. Velmi užitečná, nicméně téměř nevyužívaná metoda. Jednoduše se probírejte svojí pamětí směrem do minulosti, kde jste byli a co jste dělali. Pokračujte do minulosti tak daleko, jak to jen půjde, a možná narazíte na nějaké rozpory ve vaší paměti. Díky kontrole vzpomínek si můžete povšimnout něčeho nelogického, co vám uniklo. Také můžete zjistit, že máte v sobě jakýsi blok, který vám brání ve vzpomínání. Ve všech těchto případech můžete téměř jistě předpokládat, že jste ve snu.
6. Test zrcadla. Najděte si zrcadlo, a zatímco se do něj budete dívat, zeptejte se, zda sníte. Můžete být překvapeni tím, co se bude dít s vaším odrazem. Možná budete vypadat starší nebo mladší, budete mít jinak upravené vlasy nebo můžete vypadat úplně jinak.
7. Test sebepozorování. - Prostě se podívejte na své tělo. Prozkoumejte své ruce, trup, nohy, oblečení. Obvykle si ihned uvědomíte, že sníte, protože můžete být oblečeni v něčem, co vám nepatří. Často se stává, že už pouhý pohled na vaše tělo vás dostane do lucidního snění.
8. Test pronikání věcmi. Sice to není nejspolehlivější metoda, ale v mnoha případech mi pomohla. Zkuste prostrčit své prsty něčím pevným, třeba zdí, dveřmi nebo sklem. Zpočátku nemusíte být úspěšní, ale budete-li věřit, že to dokážete, měli byste být schopni prostrčit své prsty skrze cokoli.
9. Test gravitace. Najděte si něco, co můžete vyhodit do vzduchu a bezpečně to zachytit. Začněte si s tím pohazovat. Možná zjistíte, že předmět neposlouchá zákony gravitace, jak by měl v reálném světě.

Je téměř jasné, že se vám vědomé snění nepodaří hned na první pokus. Chce to trénink, ani mě se to nepovedlo hned napoprvé.

Když přijdete na to, že sníte, můžete nad snem převzít kontrolu. Pak je důležité si potvrdit, že si budete vše pamatovat. Můžete si opakovat neustále dokola takovou pamatovací mantru: "Až se vzbudím, budu si to pamatovat"

Pomáhá také značná příprava mantry dopředu, která je zaměřená na běžnou každodenní činnost například: "Nezapomenu se koukat na hodinky" - Jakmile se totiž kouknete na hodinky, spatříte i svoje snové ruce a vám dojde, že sníte.

Pokusit se také můžete zaměřit na své hmotné tělo během snění. Pomáhá to upoutat pozornost našeho vědomí do snu. Zkuste se například nějaké věci během usínání držet a nepouštět ji, ani když usnete. - Někdy ale naneštěstí tato možnost úplně obrátí svou účinnost a vzbudí vás.

Funguje se také podívat do zrcadla. Opět si opakujte, že se ve snu musíte kouknout do zrcadla. V zrcadle totiž uvidíte svůj zdeformovaný odraz a vám dojde, že spíte.

Doporučuji si užít průzračné sny co nejvíce, zažijete tam spoustu legrace a zábavy, ale se také spoustu naučíte - všechny příběhy si vytvoříte sami svým myšlením, svými myšlenkami. Dávejte si proto pozor, abyste nemysleli na nic nepříjemného! Z lucidního snění se tak může stát neovladatelná noční můra, nebo můžete být uvězněni v nepříjemné spánkové paralýze - nemůžete se hnout a pozorujete kolem sebe děsivé postavy. PROTO LUCIDNÍ SNĚNÍ NEDOPORUČUJI LIDEM, CO NEMAJÍ KONTROLU NAD SVÝMI MYŠLENKAMI!
Ve špatných rukou se lucidní snění může stát i nebezpečné na fyzickém těle - vaše vlastní mysl vás obalamutí, že do vás opravdu někdo vrazil, a proto se probudíte s modřinami po těle.

Zde jsou čtyři základní otázky, které si musíte položit:
Myslíte si, že to dokážete?
Myslíte si, že jsou sny důležité?
Skutečně chcete zažít lucidní snění?
A víte, co budete dělat, až se v bdělém snu ocitnete?

Máte-li nějaké pochyby, vaším prvním úkolem bude je nahradit posilujícím přesvědčením. Jestliže se domníváte, že LD (lucid dream, zkratka pro lucidní snění)je vzácný fenomén, uvědomte si, že jde o přirozenou schopnost. Pokud si myslíte, že dosáhnout lucidního snění bude obtížné, ujistěte se, že po to čase přijde samo. Jen si vzpomeňte, jak těžké bylo pro vás zpočátku v dětství zavazování bot, ale s postupem času se stalo zcela přirozenou činností.

Víte, co uděláte, až budete mít LD ? Odpovědí na tuto otázku je účelná příprava. Zní to jednoduše, ale už tím, že si uděláte plán, zvýšíte šanci mít LD. Jestliže máte cíl nebo plán, máte také o důvod víc, proč LD dosáhnout a splnit to, co jste si naplánovali. Plán by měl být dobře promyšlený a důkladně zapsaný ve vaší paměti. V průběhu dne a předtím, než půjdete do postele, připomeňte si svůj plán a uvědomte si, jak si intenzivně přejete dosáhnout požadovaného cíle. Na počátku můžete chtít něco jednoduchého. Vaším prvním cílem může být dívat se na své ruce, prozkoumávat snovou krajinu nebo vyzkoušet si létání.

ZMĚNA SNU
Jestliže se vám nelíbí vaše snové jezírko (prostředí snu), ve kterém zrovna jste a chcete vstoupit do jiného snového jezírka, zde je několik způsobů, jak toho dosáhnout.

1. Podívejte se zblízka na své ruce a sledujte, jak se rozplývají. - To je zajímavé už jen kvůli samotnému jevu rozplývajících se rukou.

2. Otáčejte se kolem dokola, dokud neztratíte orientaci.

3. Vizualizujte místo, kde byste chtěli být. To vás prostě přemístí na nové vysněné místo okamžitě.

4. Vzlétněte přímo vzhůru, tak rychle, jak jen to jde. Pokud vám tento pokus nevyjde, alespoň budete mít zážitek ze snového dimenziálního letu.

5. Vstupte do zrcadla, obrazu, fotky nebo knihy (podobně jako u astrálního cestování). Ucitnete se na místě, kterou měl daný předmět zobrazovat.

6. Opřete se o zeď/strom/budovu

JAK NAPOMOCI LUCIDNÍMU SNĚNÍ
Určitě doporučuji práci s energiemi, především zkontrolování energetické hladiny v čakrách. Práce s energií/čakrami zvyšuje úroveň energetického toku energetického těla a zesiluje vědomí a paměť na sny a stav mimo tělo. Pokud zvládáte astrální cestování, určitě není problém zvládnout i průzračné sny.

Dobrý způsob také je si zvyknout na pravidelné myšlenkové kontroly za normálních vědomých činností.

FÍGL STEPHENA LABERGA PRO ZAČÁTEČNÍKY
Tento návod se vám určitě povede, není vůbec těžký:
Nechejte se vzbudit v určitý čas - vždy jde o násobky 90 minut. Můžete si zvolit, zda vám budík má zazvonit za 4.5 hodiny, 6 hodiny nebo 7.5 hodiny. Jakmile se probudíte, snažte se co nejvíce rozpomenout na právě sněný sen. Zdálo se vám, že jste jeli na koni? Pak se pokuste znovu usnout a přejte si opět sedět v sedle. Mělo by to zaručeně vyjít a vy se uvidíte jako bravůrní jezdci.

PLÁNOVANÉ LUCIDNÍ SNĚNÍ DOPŘEDU
Je to v podstatě bděním započatý lucidní sen.
Nejprve je nutné relaxovat a uvolnit celé tělo. Vhodné je pokusit se o meditační stav vědomí, či se soustředit na svůj dech. Jakmile se dostaví hypnagogické výjevy (proměnlivé obrazy těsně před usnutím, nejčastěji pravidelné geometrické obrazce, které se rychle přeměňují), je nutné si z nich začít formovat lucidní sen, do nějž chcete vstoupit. Pokud se vám to nepodaří, zkuste to ještě jednou od začátku s krátkou přestávkou. Potřetí se do toho raději nepouštějte a počkejte na příští den.

NEPLÁNOVÁ LUCIDNÍ SNĚNÍ
Znáte to. Klidně si pochrupujete a sníte pokojný sen, když v tu ránu bum! Stojíte na pokraji bezedné propasti, do které vás chce strčit nějaký obludný zloduch. Najednou si ale uvědomíte z toho všeho strachu a paniky, že to je jen sen. Ovládnete sen svými myšlenkami, zloducha nakopete do zadnice a slavíte happy end. - Ano, i toto se dá považovat za lucidní snění. Přece jste byli pány svého snu, ne?
V tuto chvíli se vám právě otvírají nekonečné možnosti - můžete být kýmkoli, kdekoli, s kýmkoli.

HISTORIE LUCIDNÍHO SNĚNÍ
Vědomé snění zná indická kultura již přes 3000 let. Nejstarší doklady pocházejí z posvátných indických textů, Upanišád. Můžeme zde nalézt popis stavu, při němž je duše odpoutána od fyzického těla a je bdělá v astrální, tedy snové sgéře. Indické náboženské systémy se v pozdějších staletích setkávají i s původním tibetským šamanismem. Dnes již málo známá spiritistická tradice Tibetu, která se později smísila s indickým buddhismet užívala ve svých meditacích údajně i lucidní snění - a to už o 5000 let dříve než v Indii!
Spis Bardo Thodol, který krystalizuje v 8.století v Tibetu pod vlivem místního šamanismu a nově příchozího buddhismu, v sobě údajně obsahuje odkaz prastarých praktik lucidního snění. Když tento esoterický text (známý též jako Tibetská kniha mrtvých) začíná v roce 1935 překládat americký antropolog Walter Yeeling Evans-Wentz (1875-1965), dostává se poprvé do rukou západních čtenářů učení, které později ovlivní americkou transpersonální psychologii a badatele zabývající se sněním. Možnost ovládat sny ovšem není na západě žádnou novinkou - několik zpráv o lucidním snění máme již od antických autorů.
Sny mají i v řecké kultuře výsadní postavení. Řecký filozof Aristotelés (384-322 př.n.l.) například sepisuje pojednání O snech, v němž upozorňuje na prazvláštní jev: "Když někdo spí, ve vědomí je něco, co nám říká, že to, co se ukazuje, je pouhý sen".
Potom se ale ve středověku od snů odpouští, protože podle křesťanského učení té doby jsou sny plné pokušení a nepochází pouze od Boha.
Obnovovat tradici lucidního snění v Evropě začíná francouzský filozof René Descartes (1596-1650). O svých snových prožitcích píše do svého deníku Olympica. Do větších pokusů se pouští v 17.století britský lékař a esoterik Thomas Browne (1605-1682). Ve své knize Religio Medici uvádí: "Tak mohu v jediném snu sestavit celou komedii, sledovat její jednání, porozumět vtipům a následně se smíchy probudit".
Současný název lucidní snění známe až od roku 1913, i když procházelo celými lidskými dějinami. Holandský psychiatr Frederik van Eeden (1860-1932) užije ve svém článku Studie o snech pojem "lucidní snění".

A co vy? Máte s lucidním sněním nějaké zkušenosti?

zdroje - upraveno - astralni-cestovani.info
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 vivienne vivienne | Web | 31. května 2013 v 20:59 | Reagovat

zajímavý článek a ten rozsah je impozantní

2 Alice Alice | 8. června 2013 v 21:47 | Reagovat

To se mi už párkrát stalo, a nečekaně. Koukla jsem se ve snu na mobil na hodiny a uvědomila si, že se mi to zdá. Pak jsem schválně kopala lidi do zadků :D :D :D :D

3 lolfier-style lolfier-style | Web | 21. září 2015 v 14:32 | Reagovat

Ja ve svých snech nemám volnost nerozhodují já co udělám já jen pozoruju v posledním snu co si pamatuju jsem byl schopný vracet čas nedošlo mi že to není v pořádku připadalo mi to zkutecne že jsem přemýšlel po vzbuzují jestli to sen byl nebo ne...

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 
"Přijmout absolutní zodpovědnost za svůj život, tedy za vše, co se k mém životě objeví, znamená uznat, že vše kolem mne je mým vlastním výtvorem."

"Neexistuje osud, který člověka ovládne, ať udělá cokoliv. Osud je moc, která člověka ovládne, když neudělá nic."