Mou knihu si můžete pořídit ZDE

Zbavuji se některých věcí: knihy, učebnice, oblečení, šperky... Pokud byste měli zájem: ZDE

Máte jakýkoliv dotaz, kritiku, pochvalu? SMĚŘUJTE NA: all-is-magic@seznam.cz Podmínky dotazů ZDE. - Pokud svůj dotaz položíte do komentářů, může se stát, že jej přehlédnu!!
Chcete přiložit ruku k dílu? - zde

Jak si zlepšit snovou paměť?

12. června 2013 v 11:22 | Adri |  Astrální cestování
Tento článek nevím, kam zařadit, hodí se do více rubrik. Nakonec jsem ho zařadila do Astrálního cestování, protože za snění také někdy astrálně cestujeme.
Zde je seznam jednoduchých rad:
1. Probouzejte se bez pohybu. Při probuzení hned neotvírejte oči. Klidně a tiše ležte.
2. Probouzejte se pomalu. Nechte doznít svůj sen. Nezačněte okamžitě přemýšlet o tom, co důležitého vás dnes čeká. Zabraňte tomu, aby byla vaše mysl zaplavena každodenními starostmi, jinak vzpomínky na sen začnou blednout nebo úplně zmizí. Vaše mysl by měla být zaměřena na to, co se vám právě zdálo.

3. Nechte své myšlenky volně unášet. Proplouvejte jakýmikoli mentálními obrazy, které si vybavíte. Jakmile si vzpomenete na jednu část snu, relaxujte a čekejte, až se vynoří ostatní. Projděte svůj seznam snových témat. Pokud si po probuzení na nic nevzpomínáte, zkuste procházet seznam ve vaší mysli. Tento seznam může zahrnovat lidi, které znáte, místa, jež navštěvujete, jídla, vůně, hudbu, cokoli, co může sloužit jako spouštěč, díky kterému se snové fragmenty vynoří na povrch. Procházejte seznam a ptejte se sami sebe, zda tato osoba nebo toto místo byli ve vašem snu. Pohyb je ve snech velmi častý, takže zkuste přemýšlet o svých aktivitách. Někam jste šli, běželi, šplhali nebo letěli? Běžné jsou i emoce, uvažujte tedy o svých náladách. Byli jste šťastní, překvapení nebo zmatení, báli jste se? Čím více jste obeznámeni se svými sny, tím lépe víte, které otázky mohou ve vaší paměti vyvolat vzpomínky na to, co se vám zdálo.
4. Přemýšlejte "pozpátku". Zkuste projít svoji paměť nazpět od chronologicky posledního okamžiku, který si vybavujete. Obvykle si nejdříve vzpomenete na události, které se odehrály nejpozději, takže pro maximální vybavení je vhodné vzpomínat "pozpátku", tedy uvažovat ve směru následek -> příčina, nikoli naopak. Pamatujete-li si jednu část snu, zeptejte se, jak jste se do té scény dostali. Nebo se ptejte, odkud určitý snový předmět pochází. Našli jste ho? Někdo vám ho dal? Jedna část snu obvykle vede ke druhé, dokud se nevynoří sen celý.
5. Vyzkoušejte různé spánkové pozice. Vyzkoušejte všechny vaše běžné spánkové pozice předtím, než vstanete z postele. Nejlépe si na sen vzpomenete, budete- li ležet v pozici, ve které jste snili svůj sen. Pokud se vzbudíte na pravém boku, neotáčejte se, dokud si nevybavíte maximum vzpomínek, totéž opakujte na levém boku, na zádech a na břiše.
6. Stále to zkoušejte. Někdy si ráno na nic nevzpomenete, ale záblesky vzpomínek se vynoří během dne. Buďte připraveni tyto vzpomínky zaznamenat.
7. Nejdůležitější věc, kterou můžete udělat pro zlepšení vaší snové paměti a urychlení pokroku, je založit si snový deník. Zvýší to vaši schopnost zapamatování tím, že vaše podvědomí bude brát sny mnohem vážněji. Navíc se díky tomu lépe se svými sny obeznámíte, což je klíčové pro další kroky. Zvyk zapsat si sny se brzy stane zvykem rozpomínat se na jejich detaily. Jestliže se chcete naučit lucidnímu snění, musíte si založit snový deník. Nebo pokud se chcete naučit vykládat sny a seznámit se s jejich symbolikou, pravidlo vlastnit snový deník je prioritou.
8. Zaznamenejte si všechny své sny s maximálním množstvím detailů. I když něco vypadá triviálně, měli byste si to přesto zapsat, neboť to může být z dlouhodobější perspektivy důležité. Nepište si pouze to, co se stalo během snu, ale zaznamenejte i své pocity a myšlenky. Tyto emocionální a mentální poznámky vám pomůžou později, až se lépe obeznámíte se svými sny. Také díky nim uvidíte, jak denní události a bdělá mysl ovlivňují vaše snění. Například můžete zjistit, že během období, kdy jste ve stresu, budete mít stresující sny. Může se vám zdát, že přijdete pozdě na zkoušku, nebo že jste se nepřipravili na obchodní jednání. Tímto způsobem vám sny posílají zprávu: reflektují, co si myslíte a cítíte na podvědomé úrovni. Prozkoumání vzorců vašich snů vám mnoho řekne o vás samotných. Právě to je další důvod pro zavedení deníku. Máte přehled o vašich snových vzorcích, které aktuálně reflektují vaše měnící se Já.
9. Do deníku je nejlepší zapisovat záznamy v přítomném času namísto používání času minulého. Například napíšete: "Jdu dolů ulicí a potkávám člověka." místo "šel jsem dolů ulicí a potkal jsem člověka." Užíváním přítomného času si můžete lépe vzpomenout na své sny, když je zapisujete.
10. Ke každému deníkovému záznamu byste měli uvést datum, pokud můžete i čas, a název pro každý sen. Představte si, že jde o film a zvolte nejvhodnější titul. Cokoli od "Červených mravenců v pralese" po "Školní sraz v na křídle letadla" bude v pořádku. Pokud jste měli během noci několik snů, je nejlepší je rozdělit a pojmenovat každý zvlášť. Míchání odlišných snů dohromady může způsobit, že budete těžko luštit zprávu, kterou sen přináší, a znemožňuje zvolit odpovídající název. Hlavní důvod, proč pojmenovávat své sny, je učinit je tak snadněji poznatelnými na první pohled, až se budete probírat svým deníkem.
11. Vypadá to jako prostá věc - sníte, probudíte se a napíšete si, o čem se vám zdálo. Dobře, ale jde o víc. Například když se probudíte a hned začnete psát do deníku to, co si pamatujete, je obtížné zaznamenat vše ve správném pořadí. Můžete se přesunout k další scéně, když si uvědomíte něco, co jste opominuli. Nejprve si vše zapisujte na list papíru, a až poté si udělejte organizovaný záznam do deníku. Funguje to dobře, máte-li dostatek volného času, ale jakmile se z času stane drahocenné zboží, je to neefektivní. Společně s obtížným problémem, kolik času věnovat pro organizaci deníku, dalším problémem je, že máte mnoho psaní, což může být po čase nudné a monotónní. Pokud toužíte po uživení, můžete doprovodit text ilustracemi :)
12. Mnoho lidí doporučuje použít diktafon k zaznamenávání snů. Po probuzení můžete jednoduše sen namluvit do diktafonu a do deníku ho zapsat později. Vyzkoušela jsem to, ale tato metoda je pro mne příliš časově náročná. Jistě je jednodušší vzpomínky zaznamenávat na pásku, ale problém je poté vše přepisovat do deníku.

Přeji hodně štěstí při zakládání snového deníku. Já sama si ho vedu čtyři roky a opravdu se to vyplatí :)

 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Darkness ღ Darkness ღ | Web | 13. června 2013 v 20:39 | Reagovat

No něco na tom bude :) Když se mi zdá něco zajímavého a hned jak se vzbudím a přemýšlím nad tím, tak si toho pamatuji mnohem víc, než když se jindy vzbudím po nějaké blbině a nepřemýšlím nad tím, tak za par minut vím uplný prd ! :D
---
Jojo..sama bych tam nesla ani za nic ! :D S někým možná na pár minut a pak fíííí domů :D :)

2 Luwasa Luwasa | E-mail | Web | 14. června 2013 v 8:51 | Reagovat

Velmi zajímavé... :-) ;-)

3 Radka Radka | E-mail | Web | 14. června 2013 v 22:34 | Reagovat

Zajímavé čtení. Hodně z toho dělám, ale nikdy jsem o tom nikde nečetla, až tady. Zkrátka jsem se zaměřila na to, že si chci sny pamatvat.
Trvalo to dlouho, mám popsáno několik deníků, ale stále jsou dny, kdy se nejsem schopná napjit na sen.
většinu si je rekapituluji už v čase probouzení, po probuzení opět.
Už mi znamení ze snů či varování v mnohém pomhlo.

4 vivienne vivienne | Web | 16. června 2013 v 14:49 | Reagovat

díky, zkusím to

5 purple-rose purple-rose | 16. června 2013 v 19:56 | Reagovat

Mě se zdálo o tom, jak si zapisuju sen :). Zní to divně já vím, ale je to tak :).

6 Luné Luné | Web | 16. června 2013 v 20:05 | Reagovat

Kéž tvé rady probudí mou paměť..

7 Spiiiidy Spiiiidy | E-mail | Web | 18. června 2013 v 14:19 | Reagovat

Díky za rady, budou se hodit :) Někdy si sen nepamatuju absolutně vůbec, prostě okno ... někdy jen útržky a někdy si naopak po probuzení pamatuju tolik detailů, že bych byl schopnej napsat scénář k filmu :D

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 
"Přijmout absolutní zodpovědnost za svůj život, tedy za vše, co se k mém životě objeví, znamená uznat, že vše kolem mne je mým vlastním výtvorem."

"Neexistuje osud, který člověka ovládne, ať udělá cokoliv. Osud je moc, která člověka ovládne, když neudělá nic."