Mou knihu si můžete pořídit ZDE

Zbavuji se některých věcí: knihy, učebnice, oblečení, šperky... Pokud byste měli zájem: ZDE

Máte jakýkoliv dotaz, kritiku, pochvalu? SMĚŘUJTE NA: all-is-magic@seznam.cz Podmínky dotazů ZDE. - Pokud svůj dotaz položíte do komentářů, může se stát, že jej přehlédnu!!
Chcete přiložit ruku k dílu? - zde

Zbavte se brýlí - Doporučené cviky z jógy

29. července 2013 v 11:55 | Adri |  Zbavte se brýlí
Zhoršuje se vám zrak nebo nosíte brýle? Podle statistik nosí každý třetí člověk na světě brýle. - Přesně právě pro vás je určen tento seriál, v němž se dozvíte alternativní metody zlepšení zraku (spočívá na různých cvicích a dietě). Mají za sebou mnoho vyléčených pacientů a vyhozený brýlí. Nevěříte? Zkuste. Předchozí díly naleznete, když rozkliknete rubriku "Zbavte se brýlí"


K udržení nebo získání dobrého zraku jsou užitečné a mimořádně účinné některé jógické cviky. Doporučujeme cvičit denně:

BŘIŠNÍ KONTRAKCE (Uddijana banha), které pročisťují střeva a vnitřnosti. Před cvikem se vypije 1-3 sklenice vody (studené).
Nyní se provede silný nádech, pak úplný výdech a do krajnosti se roztáhnou žebra. Tímto se střeva a obsah břicha vsune do hrudního prostoru. Takto výdrž 5-10 vteřin a vše se zopakuje 2-3x. Pak znovu, ale místo jednorázového vtažení se několikrát vtáhne a povolí břicho rychle za sebou. Tím se velmi podpoří peristaltika střev a po 1/2-1 hodině nastane jejich vyprázdnění. Cvik pečlivě nacvičte. Je výhodný mírný předklon, ruce opřené o stehna. Prvé dny se příliš nebude dařit, než se vyvinou příslušné břišní svaly, které jsou normálně ochablé.

ÚPLNÝ ÚKLON (Padahastasan): Zvedneme ruce do vzpažení a provedeme mírný záklon, pak skloníme hlavu na prsa, spustíme ruce podél těla a pomalu ohýbáme "obratel za obratlem", až nakonec hlavu přitiskneme ke kolenům. Výdrž 10-20 vteřin a stejně pomalu nahoru. Cvik je výborná masáž vnitřních orgánů, zpružňuje páteř a šlachy, překrvuje hlavu a odstraňuje únavu.

TROJÚHELNÍK (Trikónasan): Rozkročíme se, rozpažíme ruce a ukláníme se pomalu doleva, levá ruka se sune po stehně co nejníže, pravá ruka se ohýbá do vodorovné polohy. Výdrž 10-20 vteřin a pomalu nazpět. Totéž směrem na pravý bok. Jde o jiný druh masáže vnitřních orgánů, upravuje peristaltiku střev.

SVÍČKA (Sarvángasan): Leh na záda, pomalu zvedáme nohy, až do svislé polohy, bradu zatlačíme do důlku na prsou, záda si podepřeme rukama. Výdrž 1-2 minuty. Pomalu nazpět. Cvik zpružňuje páteř, zlepšuje dýchání, podporuje činnost brzlíku, napravuje rozmístění vnitřních orgánů a zlepšuje jejich činnost.

PLUH (Halasan): Zvedáme pomalu z lehu na zádech nohy, až je překlopíme dozadu za hlavu. Pak ruce přesuneme k nohám, nohy můžeme pokrčit, aby hlava byla mezi koleny a takto je rukama obejmout. Výdrž 1-2 minuty. Cvik je velmi užitečný jak pro odstraňování vnitřních potíží, tak pro páteř.

LUK (Dhanurasan): Leh na břicho, rukama se uchopíme za nárty nohou, zvedneme přední část těla i nohy a silně se prohneme. V této poloze je možno se rozkývat jako kolébka. Cvikem se procvičují jak břišní, tak krční svaly.

STOJ NA HLAVĚ (Širšasan) je z nejvýznamnějších cviků, zlepšuje činnost mozku, nervu vagu, nervu sympatiku, odstraňuje únavu. Sepneme ruce na zem, lokty přibližně rozevřené jako rovnostranný trojúhelník, hlavu dáme temenem do dlaní, nohama se pomalu přibližujeme k tělu a pak je začneme zvedat až do vzpřímené polohy. Výdrž podle okolností 1 a více minut.

ÚPLNÝ JÓGICKÝ DECH: Začneme vdechovat tak, že hrudní koš máme nehybný a vystrkujeme břicho dopředu do nejzazší možné polohy, tím poklesá bránice a naplňuje se spodní část plic. Pak začneme rozpínat hrudní koš a plnit střední část plic. Nakonec zvedáme poněkud ramena a vyplňujeme plicní hroty. Zadržíme dech. Pak začneme vydechovat: nejdříve stlačujeme břicho, pak hrudní koš a nakonec výdech z plicních hrotů. - Nutno si uvědomovat, ze dýchání neznamená jen obstarávat kyslík pro tělesnou potřebu, ale současně je i masáží našich orgánů uložených v hrudi a břiše. Hluboký jógický dech provádějte mezi jednotlivými cviky.

Všeobecné zásady péče o zrak
Nečteme nikdy v autobuse a trolejbuse, naproti tomu lze číst ve vlaku a tramvaji.
Normální vzdálenost knihy od očí je 40 cm.
Nečteme při nedostatečném osvětlení, což způsobuje únavu zraku a tím také oslabuje chápavost. Světlo má dopadat na text zleva zepředu. Nemá svítit do očí, také se nemá číst proti slunci.
Nečteme vleže, odporuje to zrakové hygieně a unavuje zrak. Vede to rovněž k akomodační námaze, k únavě zraku a při trvalejším provádění k oslabení zrakové ostrosti. Při čtení vleže není optická osa kolmá k rovině papíru a proto jsou oči více namáhány. Kniha má být rovnoběžná s plochou tváře.
Při únavě zraku přestaneme číst, odpočineme si, zavřeme oči, případně provedeme některý z popsaných cviků.
Nečteme při jídle. Vše se má dělat pořádně. Při jídle je nutno zbavit se všech starostí a škodlivých myšlenek a myslet jen na jídlo. Nedodržení této zásady působí nepříznivě nejen na naši duševní soustavu, ale i na zažívací orgány.
Pro pracující v uzavřených prostorách je důležitá kompenzace pohledy do dálky při cestě domů z práce.

Zásady péče o nervovou soustavu
V případech chronické únavy se dejte vyšetřit lékařem.
Lidem se sedavým zaměstnáním je třeba přiměřeného tělesného pohybu. Ze cvičení je nejvýhodnější jóga, která jediná procvičí celé tělo.
Upravte životní režim, odstraňte škodliviny, nedostatek spánku (spát nejméně 7 hodin), nadměrný příjem potravy, alkohol, kouření apod.
Odstraňte záporné fyzikální vlivy, jako je špatné osvětlení, větrání, kouř, hluk apod. Čistý vzduch všude, kde jsme.
Zlepšete psychologické prostředí pracoviště i domova.
Termínovanou práci proveďte tak, abyste s ní byli hotovi předčasně a nemuseli "šturmovat".
Věcmi, na kterých nemůžete nic změnit, se nezabývejte. Řekněte k nim svůj názor a pusťte je z hlavy.
Pracovní starosti zanechejte v práci a rodinné starosti odložte před ulehnutím. Před usnutím proveďte uvolnění.
Během dne si najděte čas pro pěstování klidu (dechová cvičení, meditaci, uklidňující hudbu apod.).
Doporučujeme hojný pobyt na čerstvém vzduchu, vyvarujte se otravných medikamentů, pracujte pilně a nezapomeňte na odpočinek a zábavu, buďte veselé mysli a vyvarujte se hněvu.

Pravidla pro jídlo
Jez, když máš chuť k jídlu.
Jez, když jsi k tomu disponován, když nemáš starosti, zlost, strach, nebo nepříjemné hnutí mysli.
Jez, jen když máš čas a nespěchej. Máš-li málo času, jez málo, nemáš-li čas, nejez.
Starej se, aby potrava byla co nejdůkladněji promísena slinami. Jen takto může být potrava zpracována zažívacími orgány.
Pevné potraviny je nutno co nejdůkladněji rozžvýkat. Jez jen malá sousta.
Také kapalné potraviny ochutnávej. Pij v malých doušcích.
Hleď, abys chutí co nejvíce sousto prochutnal. Hleď chuťově z něho mít co největší užitek.
Nesprávný způsob výživy způsobuje organismu velké škody na zdraví, urychluje stárnutí, zvyšuje sklon k nemocem a únavě.
Velmi studená jídla a nápoje, stejně jako horká, škodí již v ústech. Nejez potraviny ani horké ani ledové.
Nepij 60 minut před jídlem, mezi jídlem a ihned po jídle. Nejdříve 15-90 minut po jídle.

Každodenní jógická cvičení
Cvik pro zlepšení zraku (Paramahansa Jogananda)
Soustřeďte se se zavřenýma očima na prodlouženou míchu. Pak pociťujte, jak síla zraku proudí optickými nervy do sítnice (asi 1 minutu). Otevřete a zavřete několikráte oči, protáčejte oční bulvy. Soustřeďte se na místo mezi obočím (třetí oko - trikuti) se zavřenýma očima a představujte si, jak tok životní energie z prodloužené míchy proudí do očí, které se takto mění ve dva světlomety. Provádějte ráno a před spaním.


zdroj - kniha: Dobrý zrak bez brýlí
 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Broňka Broňka | Web | 29. července 2013 v 14:07 | Reagovat

Krásný dess
;)

2 Raja Luthriela Raja Luthriela | Web | 30. července 2013 v 22:30 | Reagovat

Tohle jsou zajímavé rady. Budu se je snažit dodržovat, pokud to půjde.

3 saleni saleni | E-mail | 31. července 2013 v 12:46 | Reagovat

Oční cviky cvičím už docela dlouho podle stránky cvicime.cz (nebo tak nějak). Už teď můžu říct, že mi dost pomohly - a to je cvičím teprve měsíc. Je pravda, že jsem nenosila brýle a viděla jsme špatně jen na jendo oko, ale i tak to moc pomohlo.

4 liba liba | Web | 3. července 2014 v 10:47 | Reagovat

Moc pěkně popsáno, sama jsem také několik cviků zkoušela, ale je obtížné si vzpomenout a dělat to pravidelně..

5 Jana Jana | 20. listopadu 2014 v 11:42 | Reagovat

Cviky to jsou zajímavé, já cvičím ve stylu "dívání nalevo, napravo, nahoru, dolů a kroužit", do toho užívám výživu Ocutein Brillant a když jsem byla naposledy u lékaře tak mi snížil dioptrie o půlku!

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 
"Přijmout absolutní zodpovědnost za svůj život, tedy za vše, co se k mém životě objeví, znamená uznat, že vše kolem mne je mým vlastním výtvorem."

"Neexistuje osud, který člověka ovládne, ať udělá cokoliv. Osud je moc, která člověka ovládne, když neudělá nic."