Mou knihu si můžete pořídit ZDE

Zbavuji se některých věcí: knihy, učebnice, oblečení, šperky... Pokud byste měli zájem: ZDE

Máte jakýkoliv dotaz, kritiku, pochvalu? SMĚŘUJTE NA: all-is-magic@seznam.cz Podmínky dotazů ZDE. - Pokud svůj dotaz položíte do komentářů, může se stát, že jej přehlédnu!!
Chcete přiložit ruku k dílu? - zde

Příběh růžových stužek bojujících proti rakovině

30. května 2017 v 11:33 | Adri |  Zaujalo mě
Růžová stužka původně ani neměla být růžová, ani sloužit jako marketingový nástroj. Měla mít broskvovou barvu a v devadesátých letech 20. Století ji navrhla Charlotte Haleyová, jejíž dcera, sestra a babička trpěly rakovinou prsu. Hněvala se a byla rozhodnutá založit občanské hnutí, sedla si tedy ke kuchyňskému stolu a ručně vyrobila několik tisíc stužek broskvové barvy. Zabalila je po pěti kusech a ke každému balení připojila lístek, na němž stálo: "Roční rozpočet Národního institutu pro výzkum rakoviny činí 1,8 miliardy dolarů, jen pět procent z této částky je však určeno na prevenci. Noste tuto stužku a pomozte nám probudit Ameriku a její zákonodárce." Balíčky rozdávala v místním obchodním domě, a aby pro svou kampaň získala pozornost veřejnosti, napsala dopisy slavným a vysoce postaveným ženám.

V té době začala rakovina prstu vstupovat do povědomí veřejnosti a několik nadnárodních korporací s ní mělo velké plány. Společnost Estée Lauder se spojila s časopisem Self a při příležitosti Měsíce pro povědomí o rakovině prsu (Breast Cancer Awarness Month) společně vytvořily druhé, zvláštní vydání časopisu, věnované této problematice. V jejich vizi se kosmetické výrobky v prodejnách po celé zemi honosily právě stužkou na podporu boje proti rakovině prsu. Dozvěděly se však, že stužku již někdo používá. Kontaktovaly tedy Charlotte Hayleovou a nabídly ji, že její broskvovou stužku proslaví po celé zemi. "Nechtěla s námi nic mít. Řekla, že jsme příliš komerční," vysvětlila Alexandra Penneyová, redaktorka časopisu Self, v rozhovoru pro časopis MAMM. Charlotte chtěla s pomocí stužky inspirovat ženy k politické aktivitě, o prodeji kosmetických výrobků neměla zájem. Její vize se však nikdy neuskutečnila. Společnost Estée Lauder a časopis Self chtěly stužku získat za jakoukoliv cenu. Volba padla na růžovou, barvu života s uklidňujícími účinky. "Cílové skupiny a studie dospěly k závěru, že růžová barva je hřejivá, příjemná, hravá a evokuje pocity štěstí. Pro ženy trpící rakovinou prstu představuje pravý opak jejich onemocnění," sdělila Brenda Salgadová z organizace Hnutí proti rakovině prsu.

Tak vznikla růžová stužka. V záplavě růžových stužek klesla broskvová stužka Charlotte Haleyeové ke dnu a navždy zmizela.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 
"Přijmout absolutní zodpovědnost za svůj život, tedy za vše, co se k mém životě objeví, znamená uznat, že vše kolem mne je mým vlastním výtvorem."

"Neexistuje osud, který člověka ovládne, ať udělá cokoliv. Osud je moc, která člověka ovládne, když neudělá nic."