Máte jakýkoliv dotaz, kritiku, pochvalu? SMĚŘUJTE NA: all-is-magic@seznam.cz Podmínky dotazů ZDE. - Pokud svůj dotaz položíte do komentářů, může se stát, že jej přehlédnu!!
Chcete přiložit ruku k dílu? - zde

Tipy jak na nespavost

17. května 2018 v 11:04 | Adri |  Zaujalo mě
•Nespavost je samostatná diagnóza, nebo symptom jiné choroby. Jestliže člověk s nadváhou ráno vstává s bolestmi hlavy, ve dne usíná nad knihou, ráno mívá zvýšený tlak krve, hlavně diastolický (dolní) a po dechovém cvičení se mu tlak normalizuje bez léků, ve dne bývá ospalý a v noci má povrchní spánek, chrápe a často v noci chodí močit, má příznaky tzv. Pickwickova syndromu. Časté noční močení je způsobeno stresem z chronického nedostatku kyslíku. Spí-li člověk málo, ztrácí vůli, neovládne se a jí i v noci. Zde pomáhají dechová cvičení. Lékař Galén léčil také salátem nespavost.
•Dechová cvičení - kontrastní dech: výdech se skrčenýma rukama na úrovni ramen (viz obr. 1), potom prudký nádech s prudkým pohybem. Trénink kontrastního dechu postupně prodlužujeme dle kondice až do 15 minut denně.

•Do postele si vezmeme malou PET láhev s vodou o teplotě asi 50º C, zabalenou do lněné utěrky. Přikládáme ji ke tvářím a nosu. Dobře se přitom usíná.



•Příčinou nespavosti je často obezita a noční příjem potravy. Recept proti nočnímu jídlu: kisel z ovesných vloček - 2 l horké vody, do ní přidat 2 polévkové lžíce nadrobno nasekaného kořene kozlíku lékařského. Zakryté necháme stát asi 30 minut, zatím umeleme nebo umixujeme ovesné vločky. Nálev scedíme a přidáme do něho ovesné vločky a dáme povařit na oheň za současného míchání. Potom necháme 2 hodiny stát, procedíme, přidáme ½ sklenice přírodního cukru (diabetik přidá dle chuti rozdrcenou stevii). Ještě přidáme dle chuti sušené, mražené nebo čerstvé borůvky. Užíváme na noc. Nápoj uklidňuje a dobře se potom spí. Je možné ho uchovávat několik dní v ledničce a před spaním pít 1 sklenici.

•Spát s hlavou na východ nebo na sever.

•Nahřejeme na pánvi loupanou pohanku, mátu, chmel, kořen kozlíku a kámen jadeit. Nahřáté nasypeme do pytlíku a masírujeme pacienta kolem lopatky teplým pytlíkem. Je možné použít jiný kámen, který dlouhodobě udržuje teplo.

•Nastrouhat trochu čerstvého kořene zázvoru, přidat třezalku a mateřídoušku, zalít vařící vodou do termosky. Ráno přecedit, přidat trochu citrónové šťávy. Nápoj osvěží, dodá energii, večer člověk lépe usne.

•Do polštářku dáme chmel, kořen kozlíku, meduňku a trošku pelyňku. Usínáme lépe, máme-li hlavu na tomto polštářku.

•Masírovat projekci hlavy a šíje na palci ruky od nehtového lůžka směrem k zápěstí na hřbetní straně palce.
•Gumičkou utáhnout distální (koncový) kloub palce asi na tři minuty, potom prudce strhnout. Dosáhneme tím prudkého prokrvení hlavy a "odplavení" zbytečných myšlenek.

•Masírovat celé uši do zčervenání.

•Čaj proti nespavosti:
1 čajová lžička mateřidoušky, meduňky, květů hluchavky a máty. Zalít 1 sklenicí vody 70 ºC teplé, nechat stát 8 hodin. Scedit a pít ½ sklenice dvakrát denně.

•½ sklenice lněného semene na 1 litr vařící vody, ještě 10 minut vařit. Pak přidat 6 hřebičků a dvě hodiny nechat odstát. Scedit, pít celou dávku obden po dobu 2 měsíců.

•2 polévkové lžíce měsíčku lékařského, 1 polévková lžíce chmelu, 1 polévková lžíce podbělu. Smíchat, jednu čajovou lžičku směsi na 2 dcl vařící vody, 15 minut nechat stát zakryté. Scedit. 2 polévkové lžíce otrub polít 3-4 lžícemi takto získaného čaje, přidat 1 čajovou lžičku medu a sníst. Čistí to střeva, čímž se zlepšuje kvalita spánku.

•Dechové cvičení:
V posteli před usnutím nádech na tři, výdech na šest. Ráno po probuzení totéž.

•Čistit tlusté střevo - klystýry.

•Do postele pytlík s levandulí a spát na nízkém polštáři.

•Levé chodidlo jemně hladit od palce pomalými pohyby do středu chodidla.


Jak si pomoci k rychlejšímu usínání a hlubšímu spánku reorganizací pokoje?
•Zkontrolujeme místnost, kde spíme. Je dobře větratelná před spánkem? Neproudí tam energie příliš rychle? Tj. máme-li okno a dveře přesně proti sobě, zpomalíme a usměrníme energii křišťálem. Vidíme z lůžka na člověka, který do naší ložnice vstupuje, my jako první nebo nás on překvapí? Tedy v našem zorném poli musí být dveře, ne "za zády". A postel musí být kus dál od vchodu, nejlépe dál od všech zdí. Dveře se mají otevírat z místnosti ven nikoliv dovnitř.
To vše hraje důležitou psychologickou roli. Nejsou tam dráždivé kombinace barev? Nestojí tu pracovní stůl, popř. počítač? Pokud ano, alespoň na noc odstíníme jeho záření závěsem z papíru. Totéž platí o televizi.
Dokonce chod mrazáku nebo lednice může vyvolat trvalejší poruchu spánku, nejen svými zvuky ale opět elektromagnetickým zářením. Pozor - troška ke trošce a naše lidská pomyslná nádoba může být plná. Zářením dnes oplývá i kuchyň (mikrovlnná trouba, rádio apod.) nebo pracovna, obývák. Člověk, který celý den pracuje s počítačem, nebo je jinak vystaven záření, potřebuje meditačními technikami pravidelně svůj organismus očišťovat.

•Zkontrolujeme lůžko. Nejlépe se tělo regeneruje, když má postel severojižní orientaci, přičemž hlava by měla směřovat k severu. Tím docílíme největší průchod elektronů naším tělem. Matrace by neměly být dělené na 3 díly, protože škvírami "táhne" na některé orgány; lůžko by mělo být v jediném kusu. Pod ním bychom měli umístit rušiče patogenních zón (pokud je třeba), z přírodních pomocníků to mohou být kaštany (ty obyčejné nejedlé) - každý podzim je vyměňujeme.
A také mějme na paměti, že postel slouží ke spaní a k milování, nikoli ke studiu nebo nočnímu čtení.

Chyby si může dovolit dělat člověk, který spí dobře. Ti ostatní se mohou nad svým způsobem užívání ložnice zamyslet. Je dobré vypěstovat si jistý rituál před usínáním. Ten spočívá v ustáleném pořadí činností. Např. krátká procházka pomalým krokem se soustředěním se na dech a krok: jeden krok s nádechem, při výdechu 2 kroky. Po vycházce se vykoupeme v teplé vodě a jdeme spát. Poté natřeseme polštář a urovnáme jej.



Jalovcové kuličky nebo drobné větvičky jalovce dát do polštářku. Očišťuje to vzduch, příjemně voní a dobře se na tom spí.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 
"Přijmout absolutní zodpovědnost za svůj život, tedy za vše, co se k mém životě objeví, znamená uznat, že vše kolem mne je mým vlastním výtvorem."

"Neexistuje osud, který člověka ovládne, ať udělá cokoliv. Osud je moc, která člověka ovládne, když neudělá nic."