Máte jakýkoliv dotaz, kritiku, pochvalu? SMĚŘUJTE NA: all-is-magic@seznam.cz Podmínky dotazů ZDE. - Pokud svůj dotaz položíte do komentářů, může se stát, že jej přehlédnu!!
Chcete přiložit ruku k dílu? - zde

Zdraví

Účinky saunování na tělo a mysl

28. prosince 2017 v 11:01 | Adri
Posiluje srdce
Srdce je hlavní součástkou v těle, je dobré na to myslet.
Sauna srdce posiluje. Při 10-minutovém pobytu v sauně se jeho tep zvýší asi o polovinu. Dochází tak k posilování a tréninku. To největší posílení ale přichází v ochlazovacím bazénku. Pravidlo je jednoduché: co nezabije, to posílí. Pro naše srdce to může být taková pecka, že se kardiakům ochlazovací bazének vůbec nedoporučuje. Jde ale zároveň o dobrou prevenci. Výrazný pozitivní vliv má saunování samozřejmě na celý kardiovaskulární systém.

Chřipka, angína, nachlazení, imunita...

23. prosince 2017 v 11:57 | Adri
Sesumírovala jsem pár tipů, které jsou nápomocny zejména v tomto chladnějším období, kdy se náš organismus musí vypořádat s nedostatkem tepla a výkyvy teplot, když přecházíme z venku do budovy. Když k tomu ještě přidáme předvánoční stres, kterým mnoho lidí trpí, snadno se staneme ne-mocnými.
Mimochodem: Častěji se prochladí lidé, kteří spí méně než 7 hodin. Pro imunitu je velmi důležité dobře spát! Jsme s přírodou spjatí a delší noci znamenají delší spánek. Takže u mě v zimním období spíše minimálne 8 hodin.

Esenciální oleje jsou možná nová antiobiotika

18. prosince 2017 v 11:55 | Adri
Esenciální oleje podporují správné fungování imunitního systému a navíc dokážou ničit patogeny - dokonce i odolné superbakterie, na které jsou antibiotika krátká. Mohou tedy v určitých případech fungovat jako alternativa konvenčních léčiv; v jiných případech je lze s léčivy kombinovat, čímž lze dosáhnout zajímavých výsledků.

Esenciální oleje nejsou žádná novinka. Prokazatelně se používaly už ve starém Egyptě, a to v průběhu mumifikačního procesu. Aromatické oleje znali staří Řekové, Římané, Číňané a Indové; starověké národy je využívaly k nejrůznějším účelům. Dnes se esenciální oleje vracejí na scénu - ve velkém stylu.

Zastavte sarkopenii aneb prodlužte si život

24. listopadu 2017 v 11:26 | Adri
Celosvětově je jí postiženo více lidí než Alzheimerovou chorobou. Je více omezující než například artritida. A pro "Husákovy děti" (osoby narozené kolem roku 1970) je jednou z největších hrozeb. Ne, nestraším vás bolestivou smrtí, ale bolestivým životem! Na tuto nemoc se neumírá, ale pokud se plně vyvine, život jako takový již není životem... Tato nemoc se začíná při nedodržování zdravého životního stylu vyvíjet kolem 40 let věku a s přibývajícím věkem se zhoršuje. Podle posledních statistik je jí více či méně postiženo 100% populace západního světa a plně vyvinutou ji má přibližně 53% mužů, resp. 43% žen ve věku 80 let...

Těmito indíciemi jsem chtěla nazančit, že mám na mysli sarkopenii (z řeckého "slabost svalů") a stojí za mnohými pády, uklouznutími a kotrmelci důchodců, obvykle končícími komplikovanými zlomeninami krčku stehenní kosti, proleženinami a dalšími komplikacemi, majícími často jako výsledný stav konečnou nehybnost a ve spoustě případů smrt následkem dalších komplikací… Dobrá zpráva je, že této nemoci můžete aktivně předcházet a zdravým životním stylem jí "zavřít vrátka"! Mimo jiné implementací zmíněných 4 kroků.

A co že to tedy sarkopenie je? Sarkopenie (z řeckého "sarx", maso a "penia", chudoba) je degenerativní ztráta kosterní svalové hmoty (0,5-1% ztráty za rok po 25 roku života), její kvality a síly spojená se stárnutím. Ještě doplním, že většina zdrojů uvádí v definicích nejenom ztrátu svalové hmoty, ale s ní spojenou ztrátu motorické koordinace, skutečnou příčinu oněch traumatických úrazů.

Voda - CO, KOLIK a KDY?

16. listopadu 2017 v 11:06 | Adri
Internet je samý dotazů a doporučení točící se kolem potřebného množství tekutiny pro naše tělo. Pokusím se dnes trochu tento dotaz objasnit z obecného pohledu.

CO je vlastně považováno za ideální tekutinu k pití?
Za sebe si myslím, že je to skutečně čistá kvalitní voda nejlépe čersvá přímo ze studánky. Ne každý a ne vždy tuto možnost ale máme... Můžeme ale bez obav konzumovat i další neslazené nápoje. Do této skupiny řadíme:
  • kojenecká či filtrovaná voda
  • stolní, pramenitá voda
  • zelený čaj
  • bylinkové čaje
  • minerální vody
U zeleného čaje volit kvalitní sypané varianty!
Volbu bylinkových čajů dělejte podle vašeho zdravotního stavu, resp. volte takové, které vaše zdraví podpoří. Dávejte pozor na účinky některých bylin, které jsou kontraidikací v případě určitých onemocnění.
U minerálních vod střídejte jejich druhy, aby nedošlo k přílišnému, tedy nežádoucímu příjmu některých minerálů.

Běh s lehkostí, přirozeností a bez zranění: Chi Running

19. října 2017 v 11:32 | Adri
Jak možná víte, tu a tam si zaběhám pár kilometrů po horách. A ráda si o běhu čtu, jelikož mám dědičný problém s kyčlí a chtěla bych jí ulehčit :)

Chi Running (čti: či raning) je běh inspirovaný Tai Chi, který vám pomůže pomocí systému cvičení přirozeným způsobem běhat efektivně, lehce, přirozeně a bez zranění. Díky správnému držení těla a pomocí gravitace váš běh dostane úplně jinou dimenzi. Cílem je odnaučit se neefektivní a nepřirozené pohyby při běhu a znovu objevit váš přirozený způsob běhání.
Chi Running je běhání v rovnováze. Spojuje Tai Chi a běh fascinujícím způsobem a umožňuje tak neobyčejně snadný a bezpečný běh bez zranění. Chi Running není jednoduché slovy popsat, ale je lehké ho fyzicky zažít.
Mnoho lidí si spojuje běhání ne právě s lehkostí, ale většinou se při běhu spíše cítí těžkopádně a napjatě. Už jste se někdy sami sebe zeptali, jaký je zásadní rozdíl mezi vaší zkušeností při běhání a zážitkem například elitního běžce či dítěte? Ten rozdíl je hlavně ve správném držení těla, uvolněnosti a náklonu, kterými elitní běžci a děti disponují.
Chi Running tě učí, že každý tvůj pohyb začíná ze středu. Je jedno, jestli stojíš, jdeš nebo běžíš - klíčem k tvému přirozenému a správnému držení těla jsou svaly kolem páteře. Člověk by mohl říct, že se učí běhat, bez toho, aby používal nohy.
Vedle správného držení těla a využití náklonu s gravitací existuje u Chi Runningu ještě další základní princip, který je potřeba zmínit. Při běhu na vás také působí odpor země pod vašima nohama. Přirozený běh více či méně znamená využití vašeho těla takovým způsobem, jak by si nejlépe představoval biomechanik (odborník přes pohybový aparát).

Chůzí k delšímu životu a vyváženému zdraví!

15. října 2017 v 8:29 | Adri
Dnešním článkem bych vás chtěla motivovat vás k tomu, abyste začali více chodit a méně "se vozit". Ta přibližovadla, kde k vyvinutí pohybu musíte použít vlastní sílu, se nepočítají. A ani těch pár kroků do garáže v případě, že cestu k určenému cíli můžete stejně tak dobře vykonat pěšky, na kole nebo alespoň kombinací chůze a MHD!

O tom, že chůze je prospěšná, snad nikdo nepochybuje, a její vliv na kardiovaskulární systém a prodloužení života jsem již zmiňovala mnohokrát.

Obecně se uvádí, že pro pozitivní účinky tohoto základního pohybu vám postačí 30 minut denní aktivity rozdělené na třikrát deset minut. Uvedených 10 minut se ukázalo jako minimum k tomu, aby naše tělo nastartovalo procesy spojené s aerobním pohybem (viz níže). Druhou doporučovanou variantou je pak 150 minut týdně, opět minimálně po 10 minutách souvislé chůze. Chůze je oproti běhu menší zátěží, hlavně pak pro netrénované. Chcete-li zapojit do chůze celé tělo, vřele doporučuji zamyslet se nad zapůjčením nebo koupí "nordic walking" holí! A 30 minut ostřejší chůze vás dostane na půli cesty k doporučeným 10.000 krokům denně. Zbytek byste pak bez problémů měli zvládnout plněním běžných denních aktivit.

10 + 2 nutričních nedostatků způsobujících depresi

27. září 2017 v 15:11 | Adri
Divíte se někdy, kam se poděla vaše dobrá nálada?
Pokud se váš optimistický pohled na život vytratil, pak byste měli vědět, že kromě psychologických důvodů hraje výživa klíčovou roli při udržování vaší nálady. Existuje několik nutričních nedostatků, které mohou vést k pocitům deprese.
V každém případě, kdy pochybujete o důvodech horší nálady či přímo deprese, zvažte návštěvu u svého lékaře a zeptejte se, zda vám náhodou některá z níže uvedených živin nechybí. Pokud váš lékař nechce zvažovat možné důsledky nutričních nedostatků, pak byste ho měli rychle vyměnit. Faktem zůstává, že v takovém případě vám nemůže napsat léky, které pro něj znamenají další zdroj příjmu...
Korekce nedostatečně výživné stravy a přidání správných potravinových doplňků by mělo pro každého lékaře prvním krokem k nápravě. Splnění všech vašich nutričních potřeb je nejlevnější, nejméně invazivní, nejbezpečnější a nejúčinnější způsob, jak obnovit rovnováhu těla.

Zde je seznam 10 živin k otestování:

Pojednání o zdraví a nemoci

26. srpna 2017 v 11:41 | Adri
S každou nemocí se nám tělo pokouší připomenout, aby jsme se měli více rádi a dali si povolení žít tak, jak si sami vybereme a zasloužíme. Někdy musíme opustit určité věci jednoduše proto, že jsou příliš škodlivé nebo bolestivé. Zdá se, že náš organismus má ohromnou regenerační schopnost a nekonečnou trpělivost s naší lhostejností k vlastnímu zdraví. Naše tělo i duše vždy vědí, co dělat, aby se uzdravily. Jedinou věc, kterou potřebujeme, abychom dokázali sami sebe přivést k rovnováze a zdraví je naše srdce, otevřené pro všechno, co je pro nás růstové, a odhodlané rozloučit se s věcmi, které nejsou přínosné pro naše bytí.

Proč je důležité cvičit přiměřeně

6. srpna 2017 v 12:53 | Adri
Když přijde na nevhodnou frekvenci fyzické aktivity, tak v zásadě přicházím do styku se dvěma opačnými extrémy.
Prvním jsou lidé, kteří jsou "svátečními cvičenci". Jednou za dva týdny si dají do těla na kole, na squashi, aerobicu apod. a obvykle mají ještě dva dny potom problém sejít ze schodů. Zbytek toho času se hýbou jen minimálně a cvičit častěji jim brání buď vnímaný nedostatek času, obecná lenost anebo právě ta nepříjemná bolest po cvičení.
Druhou skupinou jsou extrémisté, kteří uvažují stylem: "Čím více, tím lépe". Každý jeden den uběhnou 10 km anebo jsou schopni 3 dny po sobě v posilovně procvičovat s téměř maximální zátěží ty samé svaly. Diví se, že ačkoli tvrdě cvičí, tak zlepšení nepřichází, a pokud ano, tak jen malé. Toto se bohužel snaží řešit ještě častějšími a tvrdšími tréningy a zdravotní problémy na sebe obvykle nenechají dlouho čekat.

Cvičením své tělo poškozujeme a vyčerpáváme, teprve při odpočinku dochází ke zlepšení a nárůstu výkonnosti.
 
 

Reklama

"Přijmout absolutní zodpovědnost za svůj život, tedy za vše, co se k mém životě objeví, znamená uznat, že vše kolem mne je mým vlastním výtvorem."

"Neexistuje osud, který člověka ovládne, ať udělá cokoliv. Osud je moc, která člověka ovládne, když neudělá nic."